پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4391
-
الف
+

اهواز میزبان جشنواره فیلم کودک و نوجوان

شهر اهواز میزبان سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودک و نوجوان می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در سینما بهمن اهواز برگزار می شود.

به گزارش آی‌فیلم، محمد جوروند شامگاه دوشنبه در نشست خبری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان عنوان کرد: سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در سینما بهمن اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره سه فیلم خارجی و هفت فیلم ایرانی در بازه زمانی ۱۰ شهریور ماه تا ۱۴ همین ماه به نمایش گذاشته می شوند. برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم ها، کارگاه عروسک سازی و فیلم برداری و عکاسی با موبایل برای کودکان از جمله برنامه های جانبی این جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: به دنبال این هستیم تا تعدادی بلیط رایگان از سوی کانون های پرورش فکریکودکان و نوجوانان به کودکان مناطق حاشیه شهر اهواز داده شود.

جوروند با ابراز امیدواری از گسترش فعالیت های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان با برگزاری چنین جشنواره هایی اظهار کرد: در این جشنواره بین المللی بخشی با عنوان داوری کودکان در نظر گرفته شده که بر همین اساس فیلم های منتخب از نگاه کودکان نیز معرفی خواهند شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در سینما هلال اهواز در سال جاری گفت: برگزاری این جشنواره به نوعی باعث آشتی مردم اهواز با سینما شد و استقبال به حدی بود که گاهی چندین اکران در ساعت ۲ نیمه شب انجام شد. برگزاری این جشنواره و برنامه های جانبی آن در سینما هلال اهواز ذهنیت مردم را نسبت به سینما تغییر داد.

لزوم ساماندهی زیرساخت ها

حمید آل حمودی سرپرست انجمن سینمای جوان خوزستان نیز با حضور در این نشست عنوان کرد: در استان سینمای تخصصی کودک نداریم اما تولیدات محدودی در این زمینه ساخته شده است در همین راستا ۱۲ فیلم ساز شناسایی شدند تا در واحد کودک انجمن سینمای جوان استان مشغول به فعالیت شوند.

سید امین سپهریان سرپرست امور سینمایی ارشاد خوزستان نیز عنوان کرد: سینمای کودک و نوجوان نباید تنها به نمایش فیلم های مختص این رده سنی در سنماهای شهر محدود شود ما باید تلاش کنیم تا زیرساخت های فیزیکی در سینماها را بر اساس این حوزه ساماندهی کنیم به عنوان مثال صندلی های مناسب کودک در سینماهای مخصوص آنها تعبیه شود.

فیلم های «وای آمپول» ساخته علیرضا محمود زاده، «آهوی پیشونی سفید» ساخته سید جواد هاشمی،  «سیسمین» ساخته مرتضی آنی زم زم،  «سوم شخص غایب» ساخته وحید نیکخواه آزاد،  «قهرمان کوچک» ساخته نیکولاس بری،  «لالا کن» محمد رضا حاجی غلامی، «پرنسس طلسم شده» ساخته آرتیوم لو کیچوف،  «تپلی» ساخته حسین قناعت،  «دوج ساخته امیر عباس شهیدی در این جشنواره در طول چهار روز به نمایش در می آیند.

س ح/ س م

نظر شما
ارسال نظر